حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

محسن رضایی به سیم آخر زده

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران روز گذشته از موسسه جام جم بازدید کرد ودر نشست ماهانه این روزنامه به چند سئوال پاسخ داد. او در این مصاحبه بی آنکه از هاشمی رفسنجانی نام ببرد، در واکنش به خاطراتی که وی درارتباط با جنگ ایران وعراق منتشر می کند، گفت که او نیز خاطرات زیادی دارد که منتشر خواهد کرد. رضائی از رفع ابهام سخن گفت اما نگفت چه ابهامی و به همین دلیل باید این جمله او را دفاع از نقش خود در جنگ و ابهاماتی که دراین باره وجود دارد تعبیر کرد. او گفت:

«ناگفته‌ها و اسنادی که از وقایع جنگ دارم چنان حادثه جنگ را شفاف می‌کند که هیچ ابهامی باقی نماند. جعبه سیاه جنگ باید روزی باز شود. باز شدن این جعبه منوط به آن است که همه کسانی که در تصمیم‌گیری‌های پشت صحنه حضور داشتند، حرف‌های خود را بزنند. بعضی دوستان ما که در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشتند و موثر بودند، آرام آرام حرف‌هایشان را می‌زنند اما من هنوز در این خصوص تصمیم نگرفته‌ام ولی انشاءالله این کار را خواهم کرد. حساسیت‌هایی که قبلا بود، 18 _ 17 سال پس از پایان جنگ، کنار گذاشته شده است.

                            

افزون بر یادداشت‌هایی که دارم، نامه‌های متعددی به امام (ره) نوشته بودم که بیش از 400 صفحه است و در آن به طور شفاف مسائل آن زمان را تشریح کرده‌ام. علاوه بر آن ملاقات‌های زیادی با امام (ره) داشته‌ام و بیش از 60 هزار نوار ضبط شده از اتاق‌های جنگ دارم.»

دربخش دیگری از این دیدار و گفتگو، رضائی ضمن تعریف و تمجید از روش دیپلماتیک علی لاریجانی، عملا گفت که لاریجانی با سولانا بازی می کرد و او را بازی می داد. باحتمال بسیار در آینده بسیار نزدیک این جمله رضائی به نوعی تکذیب خواهد شد، اصل جمله را بخوانید.

«... جمهوری اسلامی زیرکانه فعالیت‌هایی کرد که باعث شده پشت آمریکا خالی شود. یکی از این فعالیت‌‌ها، گفتگوهای موفق آقای لاریجانی با سولاناست. این مذاکرات شاهکار جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی بود. هر بار که سولانا با آقای لاریجانی مذاکره می‌کرد، با دست خالی اما امیدوار از جلسه خارج می‌شد.»

 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد