حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

دل خوش سیری چند؟!!

اعلام معاون دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی، معتادان ایران روزانه 10 میلیارد تومان صرف خرید مواد مخدر می کنند. حتی اگر آمار قدیمی معتادان کشور را دو میلیون  قبول داشته باشیم سالانه رقمی حدود 650ر3 میلیارد تومان مواد مخدر در ایران دود می شود.

                             

هر معتاد بطور متوسط روزانه پنج هزار تومان هزینه اعتیاد می کند. این درحالی است که اگر آمار غیر رسمی معتادان را بپذیریم این هزینه رقمی بیش از 10 هزار میلیارد تومان (حدود 3/4 درصد از بودجهء کل کشور) است که با اضافه کردن هزینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر درمان و پیشگیری از اعتیاد رقمی بالغ بر 10 درصد بودجه کل کشور را مسئله اعتیاد در ایران می بلعد.

 

تریاک در سطح تهران هر کیلو 600 هزار تومان و نرخ خرده‌فروشی برای هر گرم 900 تومان است. این یعنی 50 درصد کاهش قیمت از دو سال پیش تاکنون!

 در حال حاضر یک تیغ تریاک که حدود چهار تا پنج گرم وزن دارد با قیمت چهار هزار و 500 تومان فروخته می‌شود. شیره تریاک نیز که یک محصول فرآوری شده از تریاک است در حال حاضر هر گرم دو هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

حشیش در حال حاضر به بهای هر کیلو 300 هزار تومان و هر گرم 400 تومان به طور متوسط در سطح تهران فروخته می‌شود. حشیش یکی از اجناسی است که به طور متوسط افزایش قیمت کمی نسبت به سال گذشته داشته است. حشیش در سال گذشته هر کیلو 250 هزار تومان و هر گرم 350 تومان معامله می‌شد.

کراک یکی از محصولاتی است که تقریبا مانند تریاک کاهش قیمت شدیدی داشته است. نرخ عمده‌فروشی کراک در حال حاضر به طور متوسط در سطح تهران پنج میلیون تومان و هر گرم هفت هزار تومان است. سال گذشته نرخ عمده‌فروشی کراک به طور متوسط در سطح تهران هر کیلو 12 میلیون تومان و نرخ خرده‌فروشی آن هر گرم 15 هزار تومان بوده است.

شیشه- واحد فروش شیشه صوت است. هر صوت حدود یک دهم گرم است. در حال حاضر یک صوت شیشه به طور متوسط در سطح تهران 11 هزار تومان قیمت دارد، این در حالی است که هر صوت شیشه در سال گذشته 15 هزار تومان در سطح تهران معامله می‌شد.

قرص اکس نیز در دو نوع اجناس مرغوب یا اصطلاحا خالص و اجناس نامرغوب یا اصطلاحا گچی عرضه می‌شود. قیمت یک قرص اکس خالص در سطح تهران به طور متوسط 9 تا 11 هزار و 500 تومان و قیمت یک قرص اکس گچی به طور متوسط در سطح تهران سه تا چهار هزار تومان است‌.(خلاصه شده ازسرمایه)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد