حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

حاشیه حاشیه حاشیه

انتشار گسترده یک ویروس ایرانی جدید

یک ویروس ایرانی جدید که هدف خود را روشنگری عمومی اعلام کرده است، ‌از طریق انتشار گسترده در کشور به اختلال در عملکرد رایانه ها و شبکه های محلی پرداخته و بسیاری از کاربران اینترنت را مورد حمله قرار داده است.

 

این ویروس جدید که در بسیاری از مراکز مهم و استراتژیک نظیر برخی بانک ها،‌ ادارات دولتی و دانشگاه های کشور نیز ردیابی شده است با نمایش پی در پی جملات اهانت آمیز و رکیک به زبان فارسی، مقدسات و ارزش های مذهبی اجتماعی ایرانیان را مورد بی احترامی و هجو قرار می دهد.

این کد مخرب، یک کرم رایانه ای ست که تا این لحظه اغلب در محدوده کشور ایران، ردیابی شده و از سرعت انتشار نسبتاً بالایی نیز برخوردار است.

 

W32/Nahkos که در سومین روز از آغاز انتشار خود ردیابی شده است، هنوز برای اغلب نرم افزارها و شرکت های امنیتی غیر قابل شناسایی ست. برخی از کارشناسان امنیتی در داخل کشور بر این عقیده اند که این کرم رایانه ای، گونه جدید و اصلاح شده ای از یک ویروس قدرتمند ایرانی ست که در حدود یک ماه قبل بسیاری از سیستم های خانگی و شبکه های محلی را آلوده کرده بود.

 

آلوده کردن فایل ها از طریق ایجاد یک پوشه با عنوان XPcode در درایو های سیستم و نیز به اشتراک گذاری این پوشه در سرتاسر شبکه محلی با نام NEW_SOFT برای افزایش وسعت آلودگی و نیز چاپ خودکار و پی درپی جملات رکیک و ضد ارزش با هر بار استفاده از دستگاه چاپگر، از خصوصیات و عملکردهای تخریبی این ویروس ایرانی محسوب می شود.

 

کاربران اینترنت و مدیران شبکه برای اطمینان از عدم آلودگی رایانه های خود به این ویروس، می توانند به ترتیب از برنامه های NanoScan و MalwareRadar استفاده کنند.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نهاله سه‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ب.ظ http://firedream.blogsky.com

جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آرهههههههههههههههه می‌بینیییییییییییییییییییییی!
:)

بنت الهدی صدر چهارشنبه 28 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.dadgaherasmi.persianblog.ir/

سلام
توی وبم لینکتون کردم...
اسمش که خیلی پر حاشیه است
...
شاد زی
یا علی

سلام تو کی اومدی که من خبر نداشتم
کی می‌آی خبرگزاری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد